Facebook

Home Straipsniai Ko mes galėtume pasimokyti iš Steve Jobs karjeros ir gyvenimo

forsale2

Ko mes galėtume pasimokyti iš Steve Jobs karjeros ir gyvenimo

12 pamokų iš Jobs’o gyvenimo

S.JobsAr yra ko mums pasimokyti iš Steve Jobs karjeros ir palikimo? Žinios apie vieno iš Apple įkūrėjo mirtį užvaldė žinias nuo Kalifornijos iki Kuala Lumpur‘o. Daugelis akcentuoja tai, kaip jo produktai bei paslaugos pakeitė pasaulį. Kiti kalba apie Jobs’ą kaip žmogų. Tai buvo tikrai vienas iš sėkmingiausių savo laimečio verslo lyderių. Retai kuriam pavyksta pasiekti tiek daug, taip greitai ir taip viešai.

1. Taip, jūs galite kažką pakeisti

Bet ką, kas stengiasi pasiekti realių pokyčių – gyvenime, įmonėje arba bet kokioje organizacijoje, greičiausiai šimtą kartų per dieną apima noras tiesiog pasiduoti. Tie, kuriems „ne“ yra geriausias atsakymas bei tie ,kurių dienos tikslas ramiai prasitrinti ant kėdės, darys viską, kad jus pristabdytų. Niekas nesiūlo minties, kad Apple pasiekimai buvo vien Jobs‘s nuopelnas, tačiau jo karjera yra puikus pavyzdys kiek daug gali pakeisti vienas žmogus.

2. Jums reikia turėti viziją

Neužtenka tik atlikti viešosios nuomonės apklausą arba klientų tyrimą bei pasikliauti konsultantų pateiktais ateities planais. Visos šios apklausos ir planai grindžiami visuotinai priimtina išmintimi bei šiandieninio pasaulio vaizdu. Jobs‘as įsivaizdavo produktus – tokius kaip iPod bei iTunes paslaugas – kurie iki šiol neegzistavo ir kurie neturėjo apibrėžtos rinkos. Kol jo konkurentai vis dar buvo užsiėmę vakar dienos produktų gamyba, jis įsivaizdavo - ir kūrė - rytojaus produktus. 

3. Ne aplink jus sukasi pasaulis

Darosi baisu pagalvojus, kiek daug verslo sprendimų vis dar priimama vadovaujantis tokiomis prielaidomis kaip „ką gi, vis tiek turime kažką daryti su X skyriumi, todėl gal duokim jiems šitą projektą“, arba „Ponas Ponulis čia seniausiai dirba, tai tegu jis vadovauja“. Ar tikrai manote, kad klientams rūpi Ponulis arba X skyriaus problemos? Jobs‘as tiesiog racionalizavo Apple gamybos procesus, pagrindinį dėmesį skyrė našumui. Ir nieko daugiau. 

4. Nesiblaškykite

Sunku patikėti, bet vadovai vidutiniokai visada nori „užimti“ savo darbuotojus, nes jų akimis užsiėmęs darbuotojas yra produktyvus darbuotojas. Bet taip nėra. (Paklauskite jų, koks jų prioritetas, ir jie jums išvardins du dalykus. Arba keturis. Arba šešiolika.) Žinoma, Apple komanda buvo „užsiėmus užsiėmus“ kai atvyko Jobs’as. Ir įmonė buvo ant žlugimo ribos. Pirmiausia, ką padarė Jobs’as, tai nukirto apie 90 procentų įmonės veiklos ir nustatė vieną kryptį – pirmiausiai iMac, tada iPod.

 5. “Gerai” nėra gerai

Pažiūrėkite, kaip Apple konkurentai vis pateikia vidutiniškus arba neišbaigtus produktus manydami, kad ir šį kartą praslys ir bus gerai kaip yra. Nejaugi jie tikrai taip mano? Dienos, kuomet galėdavai sau leisti būti antras, baigėsi. Jobs’as buvo žinomas dėl savo polinkio į fanatišką perfekcionizmą. Tai ir buvo Apple sėkmės ašis.

 6. Ne pinigai yra esmė

Steve Jobs’as buvo visiška priešingybė tiems, kas yra apsėsti pinigų idėjos. Šis žmogus valdė milijardus: tai yra daug daugiau pinigų, negu būtų išleidęs net ir šimtą metų gyvendamas. Nepaisant to, jis dirbo ir siekė vis didesnių tikslų. Vardan pinigų? Ne... Čia jums tiesiog idėja pamastymui, kai kitą kartą CEO paprašys papildomų 20ties milijonų per metus kad jaustų paskatą ateiti į darbą.

7. Nepabaiga kol nepasibaigė

Panašu, kad prieš penkiolika metų apie Steve Jobs‘o buvimą Silicio slėnyje jau buvo beveik galima kalbėti būtuoju laiku. Apple plaukė žemyn upe: įmonę slėgė nuostoliai, keitėsi vadovai, buvo vykdoma reorganizacija, beviltiškai pardavinėjamas turimas turtas bei mažinamos išlaidos tyrimams. 1996 metais Apple akcijos kaina buvo nukritusi iki 3.23$ ir net už tokią kainą nelabai jos kas benorėjo.

8. Duokite žmonėms ko jie iš tiesų nori

Turėtų būti savaime suprantama, ane? Tačiau daugelis įmonių taip nesielgia. Jos paprasčiausia gamina tai, ką visada ir gamino, arba kas joms patogu, arba tai, ko Ponas Ponulis mano, kad žmonės nori. Metai iš metų kompiuterių pramonė dideliais kiekiais leido į rinką griozdiškus balkšvos spalvos gaminius su sudėtingomis operacinėmis sistemomis. Visi jie taip darė, ir visi darė prielaidą, kad tai ir yra tai, ko nori žmonės. Pasirodo, toli gražu nebuvo.

9. Sunaikinkite savo produktus kol to nepadarė kiti

Jobs’as užtikrinimo, kad Apple diegtų vis daugiau naujovių, o senuosius produktus naikintų. Kūrybinė destrukcija kilo iš vidaus. Štai todėl Apple ir yra 354 milijardų dolerių vertės įmonė. Palm dingo nuo žemės paviršiaus, nors 2004 metų iPod‘as buvo toks pats pasenęs kaip ir 2004 metų Treo. Argi ne retas reiškinys? Jobs‘as puikiai suvokė, kad 5oo dolerių kainuojantis iPad suvalgys 1000 dolerių kainuojančių nešiojamų kompiuterių pardavimus. Bet jis vis tiek laikėsi savo plano. Daugelis įmonių to nebūtų darę. 

10. Dabar visi mes viešųjų ryšių asai

Kritikai pastebi, kad didelė dalis to, ką pasiekė Apple yra nurašoma išpūstai reklamai bei patraukliam išoriniam pristatymui. Bet tai ir buvo visa esmė. Jobs’as šią sritį išmanė puikiai – išankstiniai viliojantys produktų pristatymai, sugebėjimas prikaustyti žiūrovų dėmesį būnant scenoje, netgi juodieji megztukai aukštu kaklu. Po teisybei, mes gyvename paviršutiniškame amžiuje, kuriame medija tapo visa apimanti ir valdanti. Visi mes esame spalvoto viešųjų ryšių žaidimo dalimi. Susitaikykit su tuo.

11. Didžioji dalis žmonių nežino ką jie daro

Visai nenuvertintume Steve Jobs’o indėlio paminėdami, kad jis nebūtų tiek pasiekęs be konkurentų, tokių kaip Microsoft, Palm, Nokia, Dell, H-P – ir sąrašą galėtume tęsti toliau. Jie pražiopsojo progas, užmigo ant laurų, laiku nediegė inovacijų ir iš esmės nevykusiai tvarkėsi su pokyčiais, vykusiais šiame versle. Yra normalu daryti prielaidą, kad mus supantys ir valdžią turintys žmonės žino ką daro. Jobs‘as parodė, kad dažnai jie nežino ką daro.

12. Jūsų laikas brangus. Nešvaistykite jo.

Steve Jobs’ui tebuvo 56 metai kai jis mirė – taigi gan jaunas vyras. Ir vis tik per savo trumpą laiką žemėje jis sugebėjo kelis kartus aukštyn kojom apversti mūsų gyvenimo būdą. Ką mes darome su savo laiku? Tai yra išteklius, kurį labiausiai švaistome, ir kurio negalime nusipirkti. Išnaudokite savo laiką prasmingai šioje planetoje. Kad kiekviena diena ir valanda būtų prasminga.


Parengta pagal MarketWatch.com